![]() |
Tokió üzleti negyed - (Kép: Terboven) |
Először Toshio Suzuki, a "biznisz felelős" a Ghibli Studiónál, beszélt a kihívások kezeléséről a pénzügyi oldalon egy animációs stúdió életében, és a finanszírozás megvalósításáról, ami lehetővét tette Hayao Miyazaki csodálatos műveinek elkészítését. Megszólalt Kazuki Morishita is, aki annak a cégnek az elnöke, ami a Pazudora - "Puzzle and Dragons" (Rejtvények és Sárkányok) nevű mobil játékot készítette, amely Japánban és a nagyvilágban is hírnévre tett szert és kiütötte a Nintendót a piaci részesedés vezető pozíciójából. Végül hallottuk Kohzoh Takaokát is, aki a Nestle Japán feje, amely már 100 éve rendkívül sikeres üzletet folytat. Ő akkor vívta ki a felettesei elismerését, amikor az az innovatív ötlete támadt, hogy népszerűsíteni kezdte a Kit Kat-ot (ami úgy hangzik, mint きっと 勝つKitto Katsu vagyis "Biztosan nyerni fogsz"), az egyetemi felvételi vizsgákra készülő diákok körében, és ő a felelős azokért a hihetetlen ízű Kit Kat változatokért is, amiket úgy szeretsz vásárolni a J-List-nél :). Miután a vendégek beszéltek, volt egy kérdés-válasz szegmens, amelyben okos fiatalok - köztük egy lány, aki 15 éves korában csinált egy céget, ami YouTube videókat készít divattal foglalkozó vállalkozásoknak - kaptak tanácsot, hogy hogyan legyenek sikeresek a jövőben.

Úgy gondolom, hogy az ilyen műsorok fontosak, mert az egyik legnagyobb probléma Japánban, hogy hiányzik a vállalkozói szellem, különösen a nők körében, bár néhány a legismertebb nevek közül a japán történelemben azoké, akik cégeket alapítottak, mint például a Panasonic alapítója, Konosuke Matsushita vagy Souichiro Honda, aki egy kis céget ami gépalkatrészeket gyártott a Toyotának változtatott egy világszerte ismert márkává. A valóságban sokszor kevés azok az emberek iránti tisztelet, akiknek őrült álmaik vannak vállalkozások indításáról. A japánok nagyon konzervatív emberek, akik hajlamosak túlértékelni a biztonságot, és a Japán, társadalmi szinten általában nem elnéző a sikertelenséggel szemben, annak ellenére, hogy kipróbálni valamit és elbukni, az egy fontos része az életnek, különösen egy vállalkozó esetében.
Aztán ott van az a tény, hogy ha megpróbálsz elindítani egy céget, és nem sikerül, akkor a státuszod visszaesik nullára. Ha elmész dolgozni egy új céghez, akkor kohai-ja leszel olyan munkavállalóknak, akik fiatalabbak, és kevesebb tapasztalattal rendelkeznek nálad.
Jó ötlet és előrelépést jelent egy ilyen tévé műsor, ami pozitívan beszél a vállalkozókról és bemutatja őket az érdeklődő fiataloknak, akik talán egy napon saját üzletet fognak nyitni.
Hozzászólás:
Hozzászólás küldése (névtelenül is)